Lagunamuch Records
Artist: Various Artists
Title: Colonization: Empty Channels of Mars
Format: Digital
File Under: IDM
Availability: Bandcamp


About

Colonization: Empty Channels of Mars - this is the final part of the trilogy, released on Lagunamuch. The main idea of this compilation was to create the soundtrack based on the fantastic story Henry Beam Piper - Omnilingual (1957). All tracks for this release gathered carefully and precisely, this dynamic trip runs through the sands of time, but this trip has nothing in common with the modern space missions to Mars. Any listener with imagination and fantasy can make a personal tour through the sound waves of Colonization: Empty Channels of Mars. Those who are interested in details can easily find and read the story Omnilingual, the others could listen to the sound story during this release lasts.

Great thanks to Rémy Pelleschi (Mlada Fronta) for the splendid mastering.

Henry Beam Piper - Omnilingual (on russian).

download demo


Tracklist

01 Stableform - Deserted City
02 I/DEX - Remove
03 Mlada Fronta - Landing
04 LPF12 - Sepia Days
05 0ID - Forces of Light
06 Skyscaper - Geocorona
07 Riverz End - Precursor
08 Alexandroid - Electronic Evil
09 Cisfinitum - DNA Radio



Reviews

Компиляцию "Colonization: Empty Channels of Mars" - 35-й по счету и последний (прощальный) релиз российского экспериментального лейбла Lagunamuch Records, посвященный саунд-дизайнеру Mewark, а также всем метафизическим союзникам компании из прошлого, настоящего и будущего. Интернациональный по составу участников сборник представляет собой оригинальный саундтрек по мотивам фантастического рассказа Henry Beam Piper "Omnilingual" (1957) и является заключительной частью трилогии, начатой компиляциями "Deep Sea Shipping" и "Main Control Board". Французский друг лейбла Remy Pelleschi (MLADA FRONTA) обеспечил качественный аналогово-ламповый мастеринг треков, а также поучаствовал в проекте как музыкант. Эксклюзивный материал для релиза предоставили также проекты STABLEFORM, I/DEX, LPF12, OID, SKYSCAPER, RIVERZ END, ALEXANDROID и CISFINITUM. Составители компиляции не ставили перед собой задачи совершить затяжную вылазку на экспериментальный электронный полигон для генерации новых видов современного звучания и расставили главные акценты на преследующей sci-fi атмосфере, наркотической гипнотичности и богатой визуальной составляющей отобранных треков, их беспрерывности, ностальгических свойствах, эпичности и плавном перетекании друг в друга. Такой глубинный в своей основе "киношный" подход способствует быстрому погружению в "колонизационные" исследования и открытия, подвигает слушателей почувствовать себя участниками некоей опасной и важной для человечества миссии в далеком Космосе. Причем не обязательно в настоящем времени. Близкие по духу ранней электронной музыке завораживающие эмбиентные и ритмичные изыскательские idm-электронные ландшафты STABLEFORM приводят к обнаружению левитационного портала с абстрактными звучками и микробитами I/DEX, после чего следует осторожное медленное приземление в недрах загадочного пустынного кратера вместе с MLADA FRONTA, выход наружу и сбор информации для последующих лабораторных тестов. Под звуки величественных композиций LPF12 и OID воображение оживляет в голове безжизненные красоты выжженых марсианских пейзажей и одновременно наполняет странной радостью, щемящей тоской и тревогой, настраивает на медитацию. Однако спокойствие вскоре будет нарушено треками SKYSCAPER и RIVERZ END, под динамичные "хаотичные" звуки которых датчики внешних движений и изменений окружающей среды начнут путаться в показаниях, прежде чем начнутся мрачноватые урбанистические индустриально-ритуальные пляски от ALEXANDROID. Выбор меланхоличной мелодичной композиции CISFINITUM на роль закрывающей сборник видится мне идеальным, потому что это полное растворение в музыке, граничащее с распадом на атомы в чужой среде и переходом из привычной физической оболочки в некую новую духовную форму… От прошлого и настоящего путешественников в результате для потомков останутся только воспоминания. Резюме: "Colonization: Empty Channels of Mars" - сделанный с аккуратностью, душой и фантазией сборник-саундтрек, который можно смело порекомендовать всем друзьям Lagunamuch Community и поклонникам осмысленной экспериментальной электронной музыки.

© vAlien/DJ Commando LABELLA / Machinist

Colonization: Empty Channels of Mars is a new digital album signed by the very interesting and promising Russian micro-label Lagunamuch Records. This album is part of a trilogy - including Main Control Board & Deep Sea Shipping - and is said to be inspired by science-fiction / archeological topics most specifically based on H. Beam Piper’s imaginary writing style about Alien races. The musical motives and multi-textured sound forms approach in a soundtracky vein the leading thematics of Utopia, Nostalgia and genesis of the alien life.

I first discovered Lagunamuch’s musical catalog with the release of Noisyfilter’s Radiance that can be appreciated as a surprisingly beautiful effort in the field of expansive radial dronescapes. Colonization: Empty Channels of Mars is a compilation album which features the contribution of notorious and lesser known artists who are representative figures of the dark ambient / abstract cyber electronic genres. Most artists introduce the listener to a dense and alien-like universe of rhythmically propulsive, bodily ecstatic electronics and intriguing mechanical textures. In a few words, Colonization: Empty Channels of Mars is a beautifully diversified and cinematic sci-fi sounding album which admits intense synth psychscapes and haunting pulsating looped studies. Stableform opens the album with a super epic and pulsating-spacey ambience. I/DEX offers a menacing-neurotic piece. This track is followed by several ultra tripped-out electronic sci-fi minimal ambiences of Mlada Fronta, LPF12 (which delivers almost retro-ish cosmic chills). “Geocorona” by Skyscaper and “Forces of Light” by OID represent the most ethereal and blissed-out vein of this album - enveloping and dense synthesized chords. Riverz End develops a more experimental-cybernetic electronic facet, including a lot of rhythmical dynamics. “Electronic Evil” by Alexandroid delivers a furiously punchy 80′s EBM type of electronic music in a very intricate moving way. Cisfinitum who made a name in the typical dark ambient genre offers here an unusual and emotional droned-out piece covered by incredibly strong pulsating motifs - this piece formidably closes this collection of unique pieces. Essential listening for fans of IDM, dubstep electronica and darkly grooving beatscapes.

© Philippe Blache / Igloo Magazine



«« back

Other

- Various Artists - Colonization: Empty Channels of Mars
- Noisyfilter - Radiance
- Riverz End - Transfer
- Banned Book - Holographic Relationchip
- Speyer - Mary Letyrn Something
- Alexander Chereshnev - Dead Poets
- Abstract Avenue - Artefacts on the Moon
- Nightech - Reverse Flow
- Gods Delusion - The Toys for Your Imagination
- Gods Delusion - Pieces
- Alexandroid - Gods Delusion
- Abstract Avenue - Sky&Telescope
- Insulator Project - Insulator
- Riverz End - Possible